Harman Kardon Enchant 1300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon Enchant 1300 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Wiel 18-12-2019

Harman Kardon soundbar Enchant

Wat een geluid. Had dit gelijk vorig jaar bij aankoop van smart tv moeten doen. En met gebruik bijbehorende subwoofer waan je je in een bioscoop.

Pluspunten

• goed geluid
  • makkelijke installatie
  • geluid heel ruimtelijk weergegeven
  • veel aansluitmogelijkheden

Hans 27-11-2019

Goed geluid maar is het zijn geld waard?

De styling van de soundbar is mooi en past prima bij een 55 of 65 inch tv. Bevestiging aan de muur is eenvoudig, er zitten 4 HDMI-aansluitingen op dus ook andere apparaten zoals blu-ray of game console kunnen eenvoudig worden aangesloten. Maar... waar het natuurlijk om gaat is het geluid. Het geluid klinkt vrij neutraal. Het bijregelen van de bas-instelling vind ik pover; bas toevoegen kan niet vanuit de 0-instelling en alleen naar -6 is mogelijk. Het beloofde geweldige surround effect ervaar ik niet als zodanig. Het krachtige vermogen van de bar ervaar ik ook niet echt. Nu de prijs sinds eind november 2019 aanzienlijk gezakt is (€599) blijft dit nog steeds een behoorlijk aan de prijs zijnde bar. Ik was in het bezit van een Yamaha 107 soundbar, qua prijs minder dan de helft van deze sounbar. De vormgeving hiervan is minder fraai, maar het geluid, ondanks minder vermogen maar met meer in te stellen bas kan zich zeker meten met deze Harman Kardon. Ja, ik beveel dit product aan maar weet dat er voor minder geld een evengoed product te vinden was. Want gek genoeg heeft Yamaha het genoemde type van de markt gehaald. Luisteren en vergelijken alvorens te kopen is aan te bevelen.

Pluspunten

• Ontwerp
  • kwalitatief goed
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• prijs
  • tegenvallend bas geluid